Smoothiebowl pink

Voor deze mooie roze smoothie bowl heb je het volgende nodig:

Goed voor 1 portie

Duur: 10 minuten

Ingrediënten

  • Twee rode bieten
  • 100 gram watermeloen
  • Twee flinke handen aardbeien
  • Vijf eetlepels kokosyoghurt (het liefst de volvette variant!)
  • Granola (hoeveelheid naar eigen smaak) en het liefst naar eigen recept

Optioneel (toppings)

  • Gemengde noten
  • Lijnzaad
  • Vers fruit (ziet er mooi uit en geeft een extra bite)

Bereiding

  1. Voeg het fruit, de groente en yoghurt toe aan de blender en mix tot een glad geheel
  2. Vul je bakje met het mengsel en voeg toppings toe naar eigen smaak


Let op: dit gerecht is vrij waterig. Dat hoort zo! Houd je hier niet van? Gebruik dan bevroren ingrediënten en mix deze in de blender. Daar wordt de structuur steviger van. Je kunt natuurlijk ook ingrediënten aanpassen (denk aan kwark in plaats van yoghurt, voor meer dikte).

Rode biet is super gezond. Groente bij het ontbijt is helemaal gezond. Maar wist je dat rode biet vrij zoet is en daarom vooral ook een super lekkere toevoeging kan zijn aan je smoothiebowl?

Tip: granola van Eat Natural (protein packed) de blauwe verpakking. Super lekker en goede voedingswaarden. De muesli van Tasty Basics (naturel) is ook smaakvol en bevat goede voedingswaarden.

Glutenvrij? De glutenvrije granola van Eat Natural is top!

Over de schrijver
Mijn naam is Nienke Vink en ik ben orthomoleculair diëtist. Ik help jou op je weg naar meer energie door middel van een gezond en lekker eet- en leefpatroon!Heb jij het artikel met plezier gelezen, een foutje gespot of nuttige kennis opgedaan? Stuur een reactie, ik ben benieuwd! 😊
Reactie plaatsen